Det finns tre slags kärlek: den lyckliga, den olyckliga och den trofasta. En utopi, en tvångstanke och en absurditet.

det är roligt det här med kärlek. ibland är det de bästa som finns och personen gör att det bara bubblar i hela kroppen. varje gång du ser personen lyser hela du upp och allt bra ni gjort tillsammans spelas upp som en film i huvudet. att kunna somna i personens famn och vakna upp i samma armar dagen efter. Oftast är det små saker som gör att livet känns alldeles underbart. 

ibland gör dock att kärlek ger motsatt effekt. Den gör att de smärtar varje gång du ser personen. kanske för att du blivit sårad eller för att kärleken är obesvarad. 

i det första beskrev jag hur jag känner nästan varje dag, hela tiden. när jag inte har honom vid min sida känner jag mig inte som jag vill känna. 
det är roligt det här med kärlek, samtidigt behöver man nog få känna alla dessa sidor för att verkligen förstå vad kärlek är.


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0