Jobb = pengar

Det är inte ofta jag tänker på saker men när jag väl gör det kan jag inte sluta. jag verkligen älskar att jobba och dels för att jag tjänar pengar men för att jag också mår bra över att få ut något av dagen.

Jag inser nu att till hösten är jag förmodligen arbetslös och kommer behöva söka efter jobb och sitta hemma och inget göra, självklart ska jag göra allt jag kan för att hitta ett jobb. Det jag menar är att jag vill kunna tjäna pengar för att göra andra saker senare och faktiskt ha råd till det med gott samvete. Jag spenderar hellre pengar på att resa någonstans än på kläder, jag spenderar hellre pengar på andra än på mig själv. Jag bara måste ha ett jobb till hösten och har jag inget till hösten kan jag inte stanna kvar i Umeå utan då blir det att hitta jobb på annan ort. Känns hemskt att tänka så men livet är inte alltid bra eller roligt.

Det finns säkert någon av er därute som vet precis vad jag pratar om, när man tänker efter var skolan ganska lättsam i jämförelse med vad jobb och jobbsökande är. Jag önskar livet var lätt och okomplicerat men samtidigt skulle det inte alls vara lika roligt att leva då!



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0