det känns som att det är dags.

jag har länge tänkt på hur mycket jag skulle vilja bli självständig. kunna komma hem till något som är ens eget. 
att ha en egen lägenhet och kunna komma hem till något som inte tillhör någon annan. 

det är så många runtomkring mig som flyttar till egna lägenheter, får inreda och istället för att köpa kläder vill köpa nya gardiner, nytt till köket osv. jag vill ha allt det där. ja vill kunna inreda och designa, kunna komma hem till något och helt plötsligt vilja städa hela lägenheten. Börja laga mat och handla själv. 
Att ha ett eget jobb och tjäna pengar och jobba till 100 %. 
Visserligen känns det som att det är ett tag kvar innan detta blir verklighet men det känns som att jag skulle behöva bli lite mer självständig och bli lite mer vuxen. det är så lätt att man blir bekväm av att bo hemma. att veta att mamma kommer ta hand om tvätten, disken, maten, städningen och att man själv bara blir slö. 

jag längtar tills detta. PÅ RIKTIGT. 





Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0