lite tips på en supergod middag!!!!!!

Min syster är en väldigt finurlig tjej och gillar att hitta nya recept och nya saker att äta till middag. 
något som vi ätit nu ganska många gånger och som jag och min syster älskar att göra är 
Quesidillas. 

Receptet 
1/2 Rödlök 
2 Kycklingbröst 
3 Tomtater
6-7 Champinjoner
1 burk Creme Fraiche
1 burk Tacosås 
1 påse Tacobröd (mellanstora)
1 påse Riven ost



Sätt på Ugnen på 200 grader.
Börja med att hacka rödlöken och tomaten och lägg det i en stor skål. Skär Kycklingbrösten i mindre bitar och likaså med champinjonerna. stek både kycklingen och champinjonerna i varsin stekpanna. När det är klart lägger du ner det med tomaterna och rödlöken. He sedan ner all creme fraiche och ca 4 matskedar tacosås i burken och rör om. 

Ta en stor stekpanna och sätt på högsta värme. Lägg ner ett tacobröd i pannan och lägg dit lite ost. På osten lägger du lite av röran från skålen och toppa med ännu lite mer ost och lägg på ytterligare ett tacobröd. Vänta tills osten smält och båda tacobröden "sitter ihop". Vänd sedan på hela alltet så båda sidorna blir lite gyllenbruna. 

till sist lägger du hela alltet på en skärbräda och skär tacobrödet i 4 delar. He de 4 delarna i en ugnsskål och he in dom i ugnen och fortsätt göra en massa tills alla tacobröd är slut. 
Sen är det bara att servera! ÄT OCH NJUT!!!!








Om ni har svårt att förstå min beskrivning så har jag tagit lite bilder. (med mobilen) höhö
så ni kanske förstår lättare om ni tittar på dessa så att säga:)



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0