dag 1, operationsdagen

hejhej. ja ligger nu på ett litet mysigt rum och har fruktansvärt ont... 
ja minns att dom tog in mig i operationssalen och att dom började förbereda allt. sen minns ja att narkosläkaren sa att ja skulle tänka på något roligt så att jag kunde drömm om det. sen minns ja inge mer. 

jag vaknar upp 2 timmar senare och börjar direkt att gråta då jag har så äckligt ont. det är svårt att beskriva känslan men det gjorde ont i käkarna, munnen, halsen och läpparna. ja kände att ja blödde från läppen och kände att jag dessutom hade världens fläskläpp.. ja minns att ja grät och grät tills morfinet började att ge effekt. ja blev så glad efter de för då gjorde det bara ont att svälja och inte i typ hela kroppen. just nu börjar morfinet att försvinna och ja känner hur ont de börjar göra igen. käkarna gör ont och halsen är alldeles svullen. 

dessutom kan ja inte riktigt prata. ja kan säga ett fåtal ord och så men sen blir det för tjockt och de gör ont. ville bara berätta lite om hur det har gått, hoppas bara att ja mår bra imorgon!!!

senare kommer per och hälsar på mig här på sjukhuset. är lite ensamt även om rummet är litet och mysigt. han gör mig säkert på bättre humör. aja. ciao


Kommentarer
anja

krya på dig snoffe!!! låter fruktansvärt:( puss

2011-10-27 @ 23:36:47
Elin

Krya på dig Sofia! Puss och kram:)

2011-10-28 @ 08:58:54
URL: http://ehilli.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0