bara till dig min finaste

jag minns inte första gången mina ögon såg på dig. men jag minns att när jag började prata med dig var det som om jag visste att det skulle bli något med denna underbara man. 
han minns dock mycket väl första gången hans ögon träffade mig. Han har berättat hur vi satt i bussen påväg mot Nyköping för att spela SM med läns och hur solen hade lyst upp mitt blonda hår och hur han hade tänkt att de såg fint ut. Mitt intresse för honom väcktes av något helt annat. det gick ett rykte om att just han var speciell på ett plan och eftersom jag är en extremt nyfiken tjej blev jag intresserad. 

Det gick ett tag och vi var mest som vänner. vi pratade lite då och då och han berättade om en utlandsresa han gjorde den sommaren och så. det var inte förrän mot jul/nyår vi började prata ordentligt. efter nyår började vi umgås mer och mer men bestämde tillslut att vi skulle vara ifrån varandra tills vi hade planerat att fara till hemavan vid samma tillfälle under sportlovet. inte för att det funkade så bra, ja försökte vara ifrån honom men vi sågs iaf. 14 februari kom vilket också brukar innebära "alla hjärtans dag". Du gav mig en sådan bra present! inget riktigt personligt då vi inte hade kommit så långt i vårt förhållande men något som jag ändå kunde uppskatta. Fick alla säsonger på svampbob fyrkant!!!!!!!!! hur bra är inte det???
I hemavan kunde jag bara tänka på honom hela tiden. vi hade underbart kul och jag kan inte ens beskriva den helgen med ord som skulle passa. 

sen kom en liten period då ja varken visste in eller ut. jag har blivit sårad ofta och att denne man var helt annorlunda jämfört med andra killar visste jag inte hur jag skulle hantera det. Kommer jag bli sårad igen? osv. men efter en vecka kände jag hur mycket jag saknade honom och bad om ursäkt för den lilla svackan. efter det var allt som en dans på rosor. Jag hade världens finaste man som verkligen brydde sig om mig och alla andra tjejer var inte alls speciella i hans ögon.

jag minns första gången vi sa att vi älskade varandra. vi låg i hans säng och myste. han började prata om att han ville säga något som han tänkt säga ganska länge. och eftersom jag har så dålig humor tryckte jag ur mig:
säg bara inte att du är bög!!
han såg på mig och sa: jag älskar dig sofia.
jag tittade tillbaka på honom och ursäktade för det ja sa tidigare. tittade honom rakt i ögonen och sa samma sak tillbaka. det kändes så naturligt på något sätt, kändes som vi känt varandra så länge och jag kunde verkligen känna att jag menade det jag sa!

tiden gick och tillslut ligger jag och skriver detta. 8 månader har vi hållt ihop. 10 december blir det 9 månader och det känns verkligen som att det kommer kunna bli så oerhört många fler. 


Ps: I Love You 




Kommentarer
caroline

Jättefint skrivet!! :)

2011-11-20 @ 09:09:55
URL: http://caar0liinee.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0