4 kg lättare.

hejhe, det är dag 6 för mig om ja mår faktiskt inte så mycket bättre. har extremt ont i båda hals,tänder,läpp och öron. men nu är det ungefär bara 4 dagar kvar enligt läkaren även om det kan bli längre. 

som rubriken säger känner jag mig oerhört svag i hela kroppen. har mest legat och dött i soffan alla dessa dagar och försökt få i mig mat som bestått av vatten,saft,yoghurt, jordgubbskräm och mosade bananer. wiiie 

jag har redan satt ihop en hel veckas matlista över vad ja ska äta när allt detta är över. mamma sa att det var en självklarhet att ja skulle få välja mat eftersom ja inte kunnat äta ordentligt. 

det ska bli mat såsom:
älgstek med stekt potatis, sås och vinbärsgelé

köttfärsbiffar med potatis,lingonsylt och sås

ugnsbakad falukorv med potatismos,ketchup och senap

gulcurry-kycklinggryta med ris 

stekta köttbullar med makaroner

fläskfilé med potatisgratäng och championsås/kantarellsås

ugnslax med pressad potatis och vitlökssås.


självklart ska det vara grönsaker till alla rätter också:)


ni förstår kanske att ja tänker på mat en HEL del vilket kanske inte är så konstigt men GUD vad jag längtar. 
dessutom ska jag på en middag med min underbara pojkvän på någon restaurang och sen med min familj på valfri restaurang. det är bara att längta :D 











Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0